Borna Ivanuša
Samostalna izložba
Iz predgovora izložbe:
Borna Ivanuša pristupa umjetnosti iz pozicije radikalne ranjivosti, gdje se životne nesigurnosti, ljubavni brodolomi i osobni preobražaji materijaliziraju u hibridnim formama skulptura, slika i performansa. “Flowerboy” nije samo serija radova, već procesualna forma kroz koju Ivanuša oblikuje vlastitu mitologiju, koristeći galerijski prostor kao mjesto introspektivnog suočavanja s osobnim i društvenim izazovima. Ovi radovi nisu puki dokumenti njegovih emocionalnih previranja; oni su vizualna refleksija preispitivanja identiteta, kako kroz složenosti stvaralačkog procesa, tako i kroz osobne borbe.
Osobno Ivanušin rad me najviše podsjeća na strukturalnu slojevitost poezije Oceana Vuonga, gdje se kroz fragmente osobne povijesti stvara prostor u kojem su ljubav, tuga i samoosvještavanje neodvojivi dijelovi cjelokupnog umjetničkog izraza.
Tell me it was for the hunger
& nothing less. For hunger is to give
the body what it knows
it cannot keep.
Kroz suptilne, ali intenzivne simbole, Ivanuša nas poziva na promišljanje – ne samo o njemu kao umjetniku, već o univerzalnim temama identiteta, transformacije i osobnog rasta.
“Flowerboy” je više od introspektivnog koncepta; to je rijedak uvid u intimni svijet umjetnika koji priznaje svoju ranjivost i transformira je u trajno umjetničko iskustvo. Leptiri koji lepršaju kroz prostor, unatoč svojoj fragilnosti, odražavaju umjetnikovu neustrašivost u suočavanju s osobnim demonima. Postav izložbe u potpunosti podržava Ivanušin estetski i emocionalni proces, odajući počast njegovoj upornosti unatoč svakodnevnim izazovima – bilo da su oni financijske prirode ili unutarnje borbe, koje nam više no jasno otkriva. U svojoj srži, “Flowerboy” je zapravo proces osobne rekonstrukcije, gdje svaki rad predstavlja simbolički sloj rasta i introspekcije. Ivanuša kroz ovu izložbu ne dokumentira jedan trenutak svoje umjetničke prakse; on ritualno preobražava sebe, dok krhki leptiri, noseći poruke o ljubavi, gubitku i transformaciji, prkose prolaznosti i uzdižu se iznad ograničenja osobnog iskustva.
Ono što Ivanušu izdvaja jest njegova sposobnost da prevlada ograničenja i transformira ih u vizualni jezik, beskompromisan u svojoj sirovosti i iskrenosti. “Flowerboy” je alter ego koji simbolizira proces preobrazbe – ne samo u osobnom smislu, već i u stvaranju prostora gdje nesigurnosti postaju poligoni za istraživanje novih narativa. Skulpture i slike djeluju kao metaforičke projekcije unutarnjih stanja, direktne i osobne, ali istovremeno univerzalne u svom djelovanju. Kroz “Flowerboy”, on pomiče granice osobne introspekcije, stvarajući umjetnički jezik koji izaziva i zadržava pažnju. Njegova sposobnost da materijalizira kompleksne emocije kroz suptilne simbole i snažan vizualni jezik otvara prostor za interpretacije koje su istovremeno intimne i univerzalne. Svaki rad postaje otisak trenutka suočavanja i transformacije, pozivajući publiku da istraži vlastite unutarnje procese i promišljanja kroz estetski, ali emocionalno nabijen okvir Ivanušinog stvaralaštva.
Životopis
Borna Ivanuša (1996.) završio je aranžersko-scenografski odjel u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu. Upisuje Likovnu pedagogiju na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci, a nakon toga diplomski studij na Grafičkom odsjeku na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu na kojem je i diplomirao 2023.godine. Dobitnik je Rektorove nagrade za scenografiju i pohvale za uspješan rad na Akademiji likovnih umjetnosti. Samostalno je izlagao nekoliko puta – I DIDNT KNOW HOW TO NAME THIS u Galeriji SC 2022. godine, O/SJEĆANJA sa umjetnicama Mia Matijević Akrap i Ivanom Pipal u Galeriji umjetnina Branislava Deškovića u Bolu na Braču 2023. godine, SLOW WAVE SLEEP sa Ivanom Stećuk i Monikom Milas u Galeriji Sivoj u Zagrebu te 2019. godine PESI&LULEKI sa Ivanom Stećuk u Galeriji Hodnik u Zagrebu. Također, sudjelovao je u nekoliko grupnih izložbi – SALON MLADIH: PARAZITI 2022. godine u HDLU u Zagrebu, PASIONSKA BAŠTINA u Galeriji Šira 2019. godine i sl. Sudjeluje u raznim interdisciplinarnim projektima, kao npr. u izradi scenografije za predstave Kristine Grubiše “Paklena Naranča” 2020. godine i “Svinje” za Kazalište Knapp te likovne instalacije za projekt Marte Radoš “Utopia in Transition” u Francuskom paviljonu u Zagrebu. Živi i radi u Zagrebu.
Izložbu u galeriji Šira možete pogledati u radnom vremenu Galerije (pon-pet: 9-16 h, 18-20 h, subotom: 11-16 h) do 02.11.2024.
Izložba je ostvarena uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija RH i Gradskog ureda za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo Grada Zagreba.
Pratite nas na web i facebook stranici te Instagram profilu galerije Šira
https://www.facebook.com/GalerijaShira
@galerijashira